Cara-Cara nak tangani situasi 'Kau Jeles!'

As-Salam!
Sebelum kita teruskan, jom ramai-ramai baca doa makan...Sebab Me belum makan lagi masa tengah taip entri ni! T^T (wa lapo!)
*****************************************************
1) Cara Simple
Tak susah pun..Sebab tu namanya 'cara simple'. Caranya? Muahahaha! Deny everything!
Friend:- Don't be jealous!
You:Nope...
Friend: Yeah you do!
You: Nope...

2) Cara Pening
Anda peningkan balik makhluk terbabit...Kalau boleh, biar sampai otak dia pun short-circuit sekali...Baru puas hati!
Friend:- Don't be jealous!
You: What?
Friend: I said, Don't Be JELLY!
You: What is jelly? Where am I? Who are you? What's going on here? I want my mummy!!

Kalau nak lagi best, anda buat sambil menangis guling-guling...Kalau tak pun, anda buat dengan muka yang serius-confuse.Dahi wajib berkerut seribu.Angkat-angkat kening, well..You've got the picture, rite?

3)Cara Tegas
Anda pandang muka dia lepas tu, cakap dengan tegas
Friend : Don't be jealous
You: (pandang muka dia, tenung mata dia) Not a chance.
Friend: Kau jeles kan?
You: (still making eye contact) You shadap! Not jealous, now, tomorrow, FOREVER

4) Cara Ungkit
Friend: Jangan lah jealous!
You: Jealous? Bhahahaha!!! Hutang kau pun still tak bayar, watpe aku nak jealous? Dulu, time kau jatuh pun, siapa yang angkat kau? aku Jugak! Masa kau makan kat kedai mamak minggu lepas, siapa yang bayarkan? AKU jugak... Kau demam, siapa jaga? AKU juga! blablabla.....

Ungkit sampai dia terdiam..Pastikan anda beri penekanan pada 'aku jugak'..Biar sampai dia tersandar sebab tersindir..Ungkit segalanya sampai dia rasa malu dengan anda... Kalau terjadi situasi...:-
Friend: Kau tak ikhlas tolong aku ke?!
You: Kau ikhlas ke nak buat aku jealous?
Hahahaha~ Biar dia pening

5)Cara BRUTAL!!
Wahahaha~ cara ni Me suka~ kalau semua cara di atas tak menjadi, sia gunakan cara ni
Friend: You jelly?
You: (lempang kawan tu) Kau rasa?
Kalau dia masih berani bersuara, hempuk je dengan kayu ke, besi ke...agak-agak dah nyawa-nyawa ikan tanya dia balik, "boleh berdiri? Ada berani? You JELLY?"
Hahahaha~~ baru kau tau sapa aku!

6) Cara gewdix
err....boleh try...Tak digalakkan untuk orang lelaki...Kalau yang 'awww,awww' boleh kot...
Friend: Jangan jelaous~
You : aahh! Pehliss! Wat pew I nak jeles pulak?
Friend: Jeles lettew~
You: Benci ah cakap dengan you ni! eii! benci tau tak? eii! Geram! (blah dari situ)

*************************************************
Hahaha~ ce try...
PEACE OUT!

No comments:

Post a Comment