If guys are egoists and....EMOTIONAL?

As-Salam!
Wah! Tajuk sehabis berat untuk budak sekolah macam aku ni. Takpe..Kita buat secara santai boleh?
Sambil menaip entri kita main kat pantai-masak gulai-pergi balai aww aww gittew~
*****
Everyone knows that guys/men/ lelaki adalah makhluk egois. Dan perempuan/wanita/gadis/women/ladies adalah makhluk terlebih emosi gitu. Ibarat nampak tikus kat bawah lemari, sanggup lari keliling kampung sambil jerit-jerit.. Okay..Mengarut dah ni. Padahal baru start entri. Cis!

Lelaki pantang dicabar. But, I don't know lah if I cabar cabut bulu idong guna playar mereka-mereka sanggup buat. And if nak berdebat dengan mereka-mereka ni pun rasa malas sebab diorang bukan setakat 'menegakkan benang yang basah' tapi 'meluruskan ular dipalu'. Dah acane kau nak buat tuh?
Kalau benda tu salah, dia mati-matian tegakkan pendirian dia. Kadang-kadang rasa respect kadang-kadang macam nak patahkan spect dia kadang-kala juga rasa macam nak sembur ridsect kat muka dia.
Especially time bila dia sedar yang dia dah nak kalah and dia memang salah, dengan serta merta dia tukar strategi yakni dengan menaikkan aras volume. Kalau boleh sampai satu blok boleh dengar.

*Ridsect! Tak beri peluang kepada makhluk egoist yang bersuara kuat seperti kapal karam!*
Perempuan pulak....Haih..need I type more?
Emotional habes wa cakap lu! Baru cucuk sikit dah melatah seratus perkataan. Baru guna jari..Belum guna jarum ke, gunting ke, pisau rambo ke. Serius! Selama 16 tahun I hidup kat muka bumi tuhan ni. tak pernah lagi terjumpa abang-abang umur 18-30 melatah. Lepas melatah, "hei! terkejut aku tau tak?!"
Selalunya I jumpa yang mencarut je. *Cucuk pinggang* "Eh, barbie!" *tukar sendiri maa*

But, just recently I've discovered a new species. Dia ego macam lelaki dan emotional macam perempuan. Hei! Makhluk dari planet mana ni? Serius cakap, kau jangan start dengan mengatakan dia salah. Nescaya kau akan ditengking di khalayak ramai. And jangan pulak kau cakap barang dia yang kau pinjam tu dah hilang nescaya dia akan menangis empat hari sebelas malam tanpa henti sehingga banjir rumah.
Ni adalah species yang paling tak menahan iman di dadaku. Menggoncang busut kesabaran dan dinding toleransiku dengan sepenuh kuasa. Wah...Ayat macam mintak penyepak. Kau mahu?

Kalau aku nak minta nasihat, selalunya aku jumpa budak laki sebab diorang kurang beremosi dan lebih rasional dan waras.If minta kat kawan perempuan, banyak pula soalan dia. Bila?Di mana? Siapa? Bagaimana?Apa?
Leceh!
Tapi, dengan species baru ni, kau cerita masalah kau secara berbisik konon tak nak bagi orang dengar. Tapi dia siap 'terjerit' dengan mengulang balik apa yang kau cerita pada dia.
"Apa?! Semalam kau tercium bini ketua kampung?!!"
Der...What the? What the? If aku nak semua orang dengar, baik aku cakap guna mic je tadi. -.-'
And  if you've noticed, kawan perempuan selalunya akan put you down secara gurau. Like, "Tak lawanya kaler lipstick yew tew~"
And lelaki often maki kawan dia. Bergurau kasar. "Ni muka hantu ke muka betul kau ni? Buruk Gila!!"
But, orang sekeliling dia tau yang dia tengah bergurau.

Dengan species terbaru ni, dia akan put you down mentally. " Kau menang sebab aku yang jadi mentor kau"
Walawei...Perkaitan? Bila pulak kau jadi mentor aku ni?  *Perhatian, ni cuma CONTOH!*

Species ini juga kuat perasan. "aku lah makhluk tuhan. Yang tercipta yang paling seksi."
"Lets buat duck face nescaya aku lebih comel dari donal duck itu sendiri."
*Orang tengah bergosip* "What?! Korang tengah mengumpat aku eh? Dasar Jeles!"
See? I don't know lah if ada mana-mana perempuan yang akan tertarik dengan beliau ini.
I wonder juga jika ada mana-mana manusia yang boleh tahan dengan perangai dia ni.
Hmmm...Lantak pi lah dia. Mana aku pedulik!
Wahahaha~!

Kini berbentuk kipas agar boleh mengipas anasir-anasir jahat!
PEACE OUT!

No comments:

Post a Comment