Everything happens for a reason

As-Salam!
Salam Isyak eberiwan!

So..Without all the eating part that mostly dominating my days...I got the time to think betterer and more good-good..Maap kan inglish ku. Tadi ticher inglish tak masuk kelas... :P
Have you've been wondering why's the sky blue, How'd the bird learn to fly, Where's the tv's remote, Why am I here, Who are you?
Well, STOP thinking!! And enjoy your life! Eh, tak berkaitan dengan tajuk langsung ni -.-'
Harap dimaafkan, tadi saya tak belajar tatabahasa. Harap dimaklumi :P

So, a budak laki asked me earlier today....'Kau pernah maki orang dalam blog,eh?'
Jawapannya?
Yes bro...Indeed I had...
Well, they kinda asking for it. Kalau maruah kau sampai dipijak-pijak, takkan kau nak sanjung lagi orang tu?
And kalau kemarahan tu kau dah lama pendam, takkan nak diamkan lagi?
Especially bila dia treat kau macam 'buli dia dalam diam'
Hah? tak paham? Okay...Situasinya cenggini.... *efek asap berkepul-kepul*
Day 1:-
Kawan: Wei, tolong bwk beg aku jap..aku ada benda nak kne settle..k thx, bye
Day 2:-
Kawan: Wah! Coklat! Aku nak sikit! *terus sambar dari tangan kau*
Day 3:-
Kawan:Huh! Aku malas lah nak tolong kau...Buat susah aku je...
Day 4:-
Kawan: Wakakakaka!! Lawak gila kau ni! *pukul peha* *cubit tangan* *tumbuk bahu*

Dear, benda ni dah pernah terjadi kat I..And so, I lepaskan amarah tu kat blog..I admit it...Benda tu memang childish and mengundang musibah yang lebih berat..but, Kalau 'kawan' tadi tu tak cari pasal, I takkan tulis.

And maybe ada jugak sebab kenapa dia treat me like that. But right now, I can't figure it out.
So, bila I tulis kat blog dengan hasutan nafsu marah and hasutan syaitan....Memang ayat yang keluar semua macam hampeh je lah kan? Sila paham-pahamkan sendiri lah ayat tu. But, at least kasi censored sikit nama tu...Takdelah pulak aku letak sebijik nama kau kat tengah belog aku ni...Sebab I still have some respect kat kau..And maruah kau tu aku still jaga walaupun kau dah pijak maruah aku...Taaaapii, why should I jaga pun? Kau sendiri pun dah rendahkan maruah diri kau bila kau duduk bergesel bahu dengan jantan..Not to mention perasaan bangga kau tu bila ada jantan kejar kau..Hello? Tu bukan something yang booleh kau banggakan..

And so readers *krik krik* Bila someone tu buat dajal kat kita...Cuba kita kaji balik diri kita ni..Kot-kot memang kesalahan tu berpunca dari kita. If not, maybe sebab kita buat dalam tak sedar kot...Or separuh sedar...Sambil mamai, kita TERtumbuk orang ke...TERbelasah orang ke...Mana lah tau kan :)
Cer tanya kawan-kawan yang lain pulak... :)

Coz, Everthing memang akan terjadi atas sebab dan alasan yang tertentu...If all hope seems lost, Allah tengah uji keimanan kita lah tu...Insyallah...Banyak-banyak bersabar dan berdoa...Well, I've learnt my lesson...The HARD way...So, adik-adik yang kot-kot terbaca post ini..Sila ingat pesanan dari 'akak-mabuk' ni. Dalam kita happy-happy pun, still ada time yang buat kita down, kan?

Life's not always rainbows and sunshines, sometimes it'll rain and storm.

PEACE OUT!

p/s: I could be a motivator speaker! xD

No comments:

Post a Comment