Kenapa Saya x Tolong Mak Buat Kerja Rumah.....

hohoho~~byk pulak aku post ari ni! bese r! rajin kan???
hehe~ x de la..aku nk enjoy my last week of freedom!
coz,pasni, act,minggu depan..aku akan jd bdk plg 'nerd' kat skola..aku nk catch up balik bende yg aku dh tertinggal..
& sebelum aku teruskan dgn lebih lanjut, ni ada mesej dari pihak penganjur...
"Ya..Assalamualaikum warga Bumi sekalian! Mesej ini ditujukan khas buat Penghuni Bandar Tasik Puteri yg bernama Nur Rusydina Bt. Ahmad Faizal....Dina, esok aku x dtg skolah...waktu pagi sahaja..ala...cm biasa la...ptg nnt aku dtg..pukul 2...aku nk kene jadi kakak mithali..coz, adik aku sakit mata...& aku pun kurang sihat...esok aku bg tau ko ye..Sekian,wassalam!"
Ya..itulah mesej 'ringkas-lah-sangat' dari penganjur...= ='
**********************************************
berikut adalah hasil interview dgn beberapa penduduk yg bertuah...

Kenapa saya x tolong mak buat kerja rumah...
  • sbb saya dok kat asrama..cmne saya nk buat kerja2 kat rumah tu??dh la rumah jauh! 4897342 meter tau x? penat la kalo kene balik sbb nk kene tolong mak!! (ye..bdk pandai..= =')
  • sbb keje rumah yg cikgu bg tu pun saya x buat lg..kalo saya tolong mak..cmne nk siap? dh la byk gle!Mak bkn nk tolong saya balik! (berkira dgn mak ke?)
  • sbb,kalo saya tolong,mak mesti ad yg x puas ati..so, baik saya x pyh tolong..sbb nnt mak marah jgk...x de beza pun kalo x tolong..mak still nk marah2..blablablablabla (byk ckp sungguh!!)
  • apa saya dapat kalo tolong??mak bkn nk bg upah pun... (ekonomik gile bdk ni)
  • Sapa ckp saya x tolong? saya tolong la..kalo  x tau..jgn main sebut je! Apa? bdk mana yg cakap tu?? Fitnah tu berdosa!! Masyallah!! (ye..saya insaf skrg..sob3..)
  • No comment pliss...(erk?! x sempat tny pun lg)
  • Saya mmg pemalas...so,saya xkn buat keje2 yg memerlukan byk bergerak...ni,berckp pun dh penat...siap kuar peluh lg! dh2!!nk tido balik ni! zzzzzz..(ye..lps ni,kalo ko mati pun x de sape perasan!)
  • Sbb saya ni dh berkahwin! kalo saya tolong mak kat rumah tu..rumah saya ni sape nk bersihkan?anak2 saya yg hiper tu mesti kotorkan balik lps 3 saat saya bersihkan! Eh! Alin!! jgn tuang kicap kat dinding!!
so...tu la sbb mengapa diorg x tlg mak buat keje rumah...ADIOSS!!!

            Peace Out!
P/S: arthritis tu pe ke menatangnye???

No comments:

Post a Comment