Membahan Di Twitter

As-Salam!
Waa....Jahat gila kan orang? Sampai nak membahankan KAWAN sendiri kat twitter.
Just because aku takde akaun, korang cyber bully aku eh?
Eh, ni I type dalam keadaan sedar eh...bukan bawah pengaruh emosi..Apatah lagi pengaruh dadah..
*****
Actually, dah ramai and banyak kali jugak diorang membahankan I dalam twitter. Ada je cerita..Usually pasal benda yang tak baik lah kan?
Yang bestnya, siap cerita pulak tu kat orang pasal benda tu...Tak cukup lagi? Cerita pulak kat tuan punya diri.
Eh, baru time Nisfu Sya'aban hari tu korang mintak maaf kat aku kan? Apa kes ni kawan?
eh tak...bukan you ye kawan...ada kawan I yang lagi sorang tu... (",)
sape entah... (",)
So, readers, *krik krik* if you're really someone's friend, jangan lah nak membahan dia..baik kat twitter, FB, MySpace, Blog and some other social network...I tak katalah yang I ni baik sangat coz, I pun sedang mengutuk orang jugak sekarang ni *lol*
SO anyway....err...Yang penting janganlah kita tambah dosa yang memang dah bergunung tu (fullstop)
*****
And tu someone yang mulut laser gila tu..tolong lah sedar. kita ni hidup tak lama..Maybe bagi korang benda tu macam joke..Tapi bagi orang lain, benda tu macam merendahkan maruah dia kau tau tak?

Bayangkan...Ada orang yang chubby. Then korang panggil dia gemok, badak, and some other silly names. At the end of the sentence?
"Wei, tepi lah sikit badak. LOL~ sorry..kidding only"
"jangan marah eh..aku gurau je"
"eh, janganlah touching! aku gurau je"

Let me say this once....Kepala hotak kau 'Just Kidding'. 
Kalau dia dah selalu dengar benda tu, boleh moral down tau tak? 
Maybe kalau budak lelaki  sesama diorang boleh terima...
Kalau group perempuan sesama perempuan, ada time boleh, ada time tak boleh...
Kalau perempuan panggil lelaki camtu? Sila blah!

Kalau lelaki yang panggil perempuan camtu? Kau boleh jalan!

Just nak story lah kan...Tadi time Hari Keusahawanan, Kelas I jual fried food seperti wedges,sosej and blablabla....Ada budak laki dari kelas I jugak...mintak nak rasa wedges sket...Dia nak mintak sos,then cakap apa you tau?
Mekap tebal, sos pun bagi tebal eh...
Err...hello? Aku jaga pentas sana. Dengan cikgu and artis jemputan..Takkan aku nak masuk dalam majalah dengan muka berminyak tahap boleh goreng nugget?
I cuma pakai bedak and lipgloss je...Tu pun nak kata tebal?
Astaghfirullah....Tadi cuma tahan sabar je...Kalau tak, aku dah maki kau tau tak?
*****
Dear readers...Walau kat mana pun kita berada..Jagalah adab sopan..Kita orang Melayu banyak tatasusila and adab sopan yang kena jaga. Kalau mulut dah macam kawan I tadi...Pergi duduk dalam hutan sana..Kau nak cakap kasar, maki or whatever...Takde sape kisah...Cuma janganlah kurang ajar sangat dengan orang..Aku dah lah banyak problem...Takpayah nak tambah okay?

PEACE OUT!


No comments:

Post a Comment