Trolled By Pak Guard

As-Salam!
Hye Ho everybody! Tetiba nak post something tengah-tengah malam gini.
Dah gila kot...Eh tak tak. TERlebih pandai -,-'
Just start the story lah..ngantuk lak orang lain baca. Walaupun kopi setempayan kat sebelah.
*snore*snore*snore*
oh! this entry, "aku-kau-dia"
***********************************************
*shhhh* Jangan cakap pape..I tau I pandai lukis
nota penting! aku adalah anak seorang guru Bahasa Inggeris. Mak aku mengajar di sekolah rendah. SMK & SK BTP adalah sebelah menyebelah. Nampak tak, macam ada batang pokok tumbang antara SK dengan padang tu? Itu adalah tangga yang menghubungkan dua buah sekolah. (ayat paling gempak pernah aku buat)

Hari Isnin, minggu ke-2 sesi persekolahan bagi tahun 2012.
Ceh! Benda dah basi baru nak cerita = ='
Aku sampai ke sekolah agak awal. 6.56 pagi. Mungkin lebih, tapi tak kurang. Cis dah mengarut.
Then, aku ke tangga untuk terus ke sekolah aku pula. What the hal? Oh yes...Pagar dikunci.
(bakal picasso Malaya T^T)









So, lepas tunggu selama 5 minit, (7.01), aku pergi ke arah pagar besar SK untuk meminta Pak Guard tersebut membuka pagar kecil tu. Aku tak mahu terlambat untuk perhimpunan.
Pak guard tersebut kata bahwasanya, beliau akan membuka pagar tersebut pada 7.10 pagi...Aku dengan hampa menuggu semula di pagar kecil itu.Ku lihat, sudah ramai budak-budak beruniform sekolah rendah hendak ke tempat aku berpijak sekarang ini..Dan aku pula mahu berada di seberang sana. Waktu semakin suntuk..Aku tak mahu dibebel oleh guru disiplin. = ='
Dipendekkan cerita, pada 7.15 pagi, seorang guru dari SK datang dan memberitahu yang pagar kecil tersebut hanya akan dibuka pada waktu tengah hari..
Y U no tell earlier??

Jadi, aku terpaksa melangkah ke pagar besar dan buat pusingan U untuk ke sekolah aku. Sila rujuk gambar paling atas. Apabila aku menghampiri pondok pengawal, aku lihat muka-muka yang 'tak bersalah' tu dan terdengar mereka berkata "tu lah..Orang dah cakap, pagar takkan bukak sampai tengah hari."

Aku pandang mereka dengan penuh hampa... then, aku ternampak muka ni :-

Yes, pakcik..I've got a lot of problems with u >:(
Sambil berjalan, aku menyumpah seranah pak guard tu..Dah sebakul dosa aku dapat.. Then, aku terdengar bunyi loceng menandakan waktu perhimpunan sudah bermula..Makin galak aku menyumpah pak guard tu.. Terima kasih lah pakcik sebab bagi saya peluang datang lewat ke sekolah...Seumur hidup saya, tak pernah ada sejarah datang lewat ke sekolah..Terima kasih untuk pengalaman yang berharga ni -,-'
***************************************************

Wah...Hebat tak hebat...bakal penolong ketua pelajar datang lewat. Tabik kat diri sendiri..Parang mana parang? Ada benda nak settle dengan pak guard tu >:D

Eh..okay lah..dah ngantuk ni.. Esok je lah aku smackdown pak guard tu..
TEEHEE~

PEACE OUT!








1 comment:

  1. rajin beno tulis entri pnjg2 kan..haha..btw, sy baru follow blog awak..kalu rajin singgah la blog saya,,dan kalau sudi follow la..nnt kita blh share byk cerita menarik dan x menarik..hehe (^_^)

    ReplyDelete