Eh, Khalida, Kenapa tak pegi Sekolah?

As-Salam!
Waaa!! Tu dia! Tajuk pun dah macam nak marah orang. Walhal 'orang' tu adalah diri sendiri.
Saya takde kembar :) *tetiba*
Just so you know, today (Saturday-11/2/12) adalah hari persekolahan ganti. Yes...Sesi persekolahan bermula pada 7.20 pagi hingga 1.05 petang. Entri ini ditulis pada 9.05 pagi. :)
Yes, dengan merendah dirinya, saya menyatakan bahawasanya saya tak pergi ke sekolah hari ni.
Kalau pengetua, guru penolong kanan nak heret saya ke sekolah pun, saya rela!
Sebab...Sebab...Sebab....
Ish! Gedik lah kau Khalida!
Sebab saya terlajak tidur.
Yes, bagi yang masih tak perasan, entri ini 'saya-awak-kau' :)
Eh, Sambung balik...Saya terlajak tidur. Malam tadi buat homework yang cikgu suruh hantar SEMALAM. Yes...Saya minta tangguh dari cikgu sebab saya tak faham! Selama ni, saya buat berdasarkan format PMR.Now, dah kena reformat jadi SPM. Otak saya dah malfunction T^T
Maybe, sebab tu lah pagi tadi lambat bangun. (",)
Nasib baik lah Mister-Big-Boss (ayah) kejutkan...Kalau tak, terbabas sampai tengah hari agaknya = ='
"Kak, tak pergi sekolah ke?"
"huh?" *sambil gosok-gosok mata dan lap air liur basi*
Then, saya menonton jam..(Eh, Subjek BM kategori gagal. -,-')
Then, saya mengerling ke arah jam...(Calon lulus dengan bergaya dalam ujian akan datang ^oo^)
"WHAT?! Pukul 7.15?!!!"
Beristighfar panjang di atas katil dengan muka sedih....
"Sia-sia je siapkan homework malam tadi" saya bermonolog dalam liver. (Budak Sains ah konon)
Waa! Sekolah start dalam masa 5 minit lagi! Nak kemaskan beg, gosok baju and what not...Tak sempat.
So, langkah paling bijaksana yang boleh diambil adalah, dok depan tivi and tengok cerita Dora The Explorer.


Kawan-kawan yang bangun awal untuk menuntut ilmu (",)
Tahniah..Alasan untuk tak ke sekolah yang paling bernas! Eh, Semalam pun tak pergi jugak.. Sebab baju sekolah takde. Either belum basuh or hilang kena sorok dengan tikus.  Tersedak beliau (",). Tak pasal-pasal tikus terlibat.Sorry encik tikus..Saya nak cari excuse yang paling bernas.
What the? Asal entri panjang je, wajiblah merepek-meraban.

So..Til next time (maybe in 2months time = =')

PEACE OUT!

No comments:

Post a Comment